Ärrinmurrin keksit väärässä kurkussa

Kaurapuuro vaan kaikille.

Aamulla herättiin ennen kellon soittoa, tänään olisi tiedossa kolmen saaren risteily.

Aamua satamassa

Oltiin alkulomasta käyty heti varaamassa risteily Malenalla hintaan 35e per pää. Ruoka kuuluisi mukaan.

Ihan säidenkin takia on hyvä olla ajoissa varaamassa. Nyt lähtöjä olisi ollu vain perjantaille ja kotio meno päivälle maanantaille.

Oli siis luvannut niin tuulista ja sateista keliä ettei sen takia laiva liikkuisi.

Laivassa

Ihan täyteen laiva ei tullut joten oli mukavasti tilaa ympärillä. Eikä täällä ole edes määräänsä enempää paikkoja, toisin kuin jotku laivat ängetään aivan täyteen, parhaimmillaan mukana on satoja ihmisiä.

Kohta mennään

Alkumatkatkasta paahtava aurinko meni pilveen ja meinas olla melko vilpoista.

Lippuliehuu

Tyttärellä ilmeni lennon jälkee vaivaa ikenissä tai hampaassa, ei oikein osannut paikantaa mikä siinä oli. Mehujää haettiin alkuun ensiavuksi.

Mehujäätä

Satuin sitten juttelemaan erään suomalaisen rouvan kaa asiasta, hän olikin hammashoitaja ammatiltaan ja epäili että hampaan juuressa olisi jotakin. Antibiootti auttaisi.

Neitihän pelkää hammaslääkäreitä, joten täällä häntä ei varmasti saisi sellaiseen.

Samassa mulla välähti, että olin ottanut antibiootteja mukaan, ihan vaan varuiks.

Kannattaa joskus avata suunsa ja uskaltautua puhumaan vähän vieraammillekkin.

Tämä rouva oli muuten samasta seurueesta joidenka kaa tultiin samalla kyydillä kentältä.

Tajuttiin myös siinä samalla että meillä on saman niminen kuski takas kentälle. Kuinkahan kävisi kun heidän kyyti on klo 21 ja meillä klo 22. Jos ekan kyyti kusee niin kusee meidänkin kyyti. Ja myöhästytään koneesta.

Jotenkin olin ajoittanut mielestäni lähdön hyvin kun kone lähtee 00.05.

Kentälle ajaa puolituntia.

Epäilimme firman laittavan jälleen meidät samaan kyytiin. Saas nähdä kuinka käy.

Mistä nää ilmesty.

Laivan ensimmäinen pysähtyminen oli Plati nimisellä saarella, jossa sijaitsi viehättävä kappeli. Siellä oli myös mahdollisuus ensimmäiseen uimataukoon.

Kreikan lippu maalattuna kallioon
Ihana saari ja vain pelkkä kappeli siellä
Plati

Rantauduttuamme osa meni uimaan osa kappelia ihailemaan ja minä menin aarteen etsintään.

Löytyykö aarteita

Plati on muuten saari numero 39 missä olen käynnyt.

Ja vähän poseerausta
Botski parkissa

Laivasta löytyy muuten kunnon baari siitä juomat lisämaksusta.

Tarjontaa

Alkumatkasta oli jännitystä, koska tyttärelle pamahti viesti: tervetuloa turkkiin. Kiva miten voi olla mahdollista vaikka verkko on vaihdettu manuaalisesti, suomalaisella rouvalla oli samaa ongelmaa ollut. Kummallakin one plus.

Joten olkaahan valppaana verkkojuttujen kaa. Onneksi laivasta löytyy ilmainen wifi.

Upea kappeli

Kävin jälleen sytyttämässä kynttilän.

Kynttilän sytytystä

Seuraavana matkamme jatkui etsimään delfiinejä.

Kirkkoja ja kappeleita riittää.

Kalymnoksen kyljessä on kalan kasvattamo, sieltähän ne delfiinit myös löytyi.

Pikku botski
Delfiini

Muutamat hienot loikat nähtiin ja delfiinit ui myös ihan likellä laivaa.

Tyttärelle tämä oli eka kerta kun näki delfiinejä luonnossa

Seuraava pit stop oli Kalymnos.

Jos joku lukijoista vielä muistaa niin sehän oli meidän häämatka kohteemme vuonna 2018.

Oi että ihana Pothia

Vähän koin jopa pientä syyllisyyttä siitä ettei mieheni ollut mukana

Kalymnoksella meille tarjottaisiin lounas ja hetki jäisi myös shoppailulle.

Osa lähti suoraan syömään ja me menimme minijuna kierrokselle joka kestäisi 20 min. Se maksoi 4 e aikuiselta ja 2e lapsilta 10 vuotiaaseen saakka.

Joku lie opas ja sienen sukeltaja patsas.

Voisiko tästä saaresta sanoa et tää on Paavo Pesusienen saari?

Me valtsimme siis minijunan, ihan vain sen takia ettei oltaisi lounas ruuhkassa kaikki yhtä aikaa.

Minulle kaupunki oli tuttu, mutta olisi kiva että tytär saisi jonkinlaisen käsityksen paikasta.

Juna matka alkaa
Myllyjä ja joku patsas

Junassa oli selostus josta ei kovin hyvin saannut selvää. Se ei sen paremmin haitannut.

Kylmät väreet vain meni kun muistelin häämatkaamme. Siellä se meidän rakkauslukko killuu Massourissa.

Seuraavana lounaan vuoro, minua oli varoiteltu ettei kannata kovin kummoisia odotella.

Ruuat sai siis valita ennen laivaan nousua listalta. Oli kanaa kalaa kasvisruokaa ja liha souvlakit. Me valitsimme jälkimmäiset.

Pöydässä oli valmiina leivät. Juomat sai lisämaksusta ja ovelasti tarjoilija kiersi tyrkyttämässä tsatsikia josta myös lisämaksu.

Minusta ruoka oli yllättävän hyvää siihen nähden että jos matka maksoi 35e ja tämä siihen kuului.

Riisi oli maistuvaa ja liha hyvin maustettua. Raikas salaatti kyljessä.

Ranskalaiset oli jänniä mutta siihen nälkään meni nekin alas

Ruoka-annos

Meille jäi noin vartti aikaa ostoksille.

Äkkiä koitimme kiertää löytäsimmekö magneetin, tarjonta oli heikkoa. Muutama tuliainen tarttui vain mukaan.

Vahingossa löysimme myös kivan sisäpihan missä oli myyjiä myös. Keskellä pihaa oli suihkulähde

Dimotiki agora

Viimeinen pysähdys Pserimoksella.

Saari jota olin haaveillut sellaiseen relax lomaan.

Olin paikan nähnyt pelkästeen vain satamasta lautasta käsin. Nyt pääsisin tutkimaan tarkemmin.

Aika lämmin oli kannella

Unohtui muuten kertoa että täällä siis numeroidut paikat kaikille ja ne saa etukäteen valita reissun ostamisen yhteydessä. Nopeat syövät hitaat tyylisesti.

Tuulitukka ja Pserimos
Pserimosta
Ihanan turkoosimeri
Welcome

Samaan aikaan isoja risteilybotskeja oli satamassa 6 kappaletta.

Melkoinen tungos joka paikassa.

Kaupassa hinnat älyttömät.

Ihana ranta jossa pääsisi uimaan.

Aikaa oli yli 2 tuntia täällä. Sinälään jännä, koska täällä ei tekemistä juuri ole. Toisin kuin Kalymnoksella olisi ollut. Siellä aikaa vietettiin n. 1h 20 min.

Pakollinen kuva
Joku fisu

Istahdimme puunvarjoon juomaan limsat

Puunvarjossa
Paparazzi iskeny taas

Menin itse ekana uimaan.

Ihana hiekkapohjainen ranta ja pitkälle matalaa. Lostava.

Tytär kävi vedessä jaloittelemassa

Ei tainnu nilkkoja pidemmälle mennä.
Kissakuiskaaja hommissa

Pientä jaloittelua uinnin päälle.

Totesin katseltuani menoa ettei tänne kyllä tarvi tulla lomailemaan.

Onneksi Kreikassa riittää saaria

Pserimoksen kirkko

Välipalaksi istahdimme rantatavernaan. Tytär otti masikkaisen pirtelön ja minä ohraisen.

Ohrapirtelö
Mansikkapirtelö

Syötii myös Saganaki välipalaks. Oli yksi parhaimmista mitä olen saannut. Aphrodite taverna oli paikka.

Sitruunaa ja ihanaa tomaattihilloa.

Välipalan jälkeen kello tulikin jo likemmäksi puolta viittä ja matka takaisin Kosille alkaisi.

Löysimme satamasta magneetit, myös sen Kalymnoksen.

Airinko ooli paahtava kannella. Kalymnoksella mittari näytti varjossa +29c ja minun mittati auringossa 40c. Kyllä kelpaa.

Takaisin hotellilla istahdimme hetkeksi parvekkeelle.

Hetken kattelin että lentäjä setällä on vissii tullu mitta täyteen poikansa kaupasta kun ei näkynyt kuin roikkuvat jalat lipan alta. Mutta hänhän vaan venytteli.

Siellä se roikkuu

Illaksi olimme varanneet pöydän Mamma Rosaan, jos eilen oli piirakka-torstai niin tänään on pasta-perjantai.

Matkalla ravintolaan oli hieno taivas. Mitä lie enteilee.

Tytär otti kanapastaa ja itselleni valitsin vodka pastaa samoilla täytteillä kuin eilinen pizza.

Rigatoni a la vodka
Ainesosat
Kanapasta

Hinnakkaita pastoja mutta niin hyviä.

Emme sen pidemmäksi aikaa jaksaneet kylille jäädä vaan lähdimme takaisin hotellille.

Tää tyyppi oli lähössä ajelee

Hotellilla istuskeltiin hetki allasbaarissa.

Taas se respan valittava yöportieeri kävi mulkoilee meitä kahteen eri otteeseen.

Siellä se luimistelee

Tytär lähti nukkumaan päänsärkyään ja laivan keinutusta pois, itse jäin vielä suomalaisen tyypin ja Kostaksen kanssa höpöttelemään.

Kostas tarjosi shotit

Kolmas kerta toden sanoo. No ei vais mut kolmannet mulkaisut saimme ja mutkutukset päälle. Vaikka puhuimme ihan normaalilla äänellä.

Kostas koitti selittää, et yöportieeri kävi sano et meidän tarvis juua enempi muka. Tais olla vitsi.

Kohta paikalle saapui pariskunta joista nais osapuolta tää yöporttieeri kävi pussailee aina ku paikalle saapui.

Seuraavana se yöportieeri tuli hymy huulessa paikalle. Tervehti meitä kaikkia vuorolla ja kysyi kuulumiset.

Olin puulla päähän lyöty, mihkä se ärrinmurrin keksejä syönny hymypyllyssä oleva kaveri oikein häipyi. Aikasemmin hän ei edes tervehtinyt meitä.

Selvisi että tämä pariskunta oli vieraillut tämän yöportieerin äidin luona ja he olivat vanhoja tuttuja.

Ilmeisesti tämä sai kaverin iloiseksi.

Ihne salkkari touhua.

Kyllä nyt ollaa nii sosiaalisia 🤣🤣

Täällä ei paljoo valomerkeistä tiedetä.

Baari kii klo 01 ja minä painuin huoneeseen.

Istuskelin parvekkeella aika myöhään. Yksi pilvi möllötti taivaalla kuun kanssa.

Juuri kun oli laittanut ovet kii ja menossa nukkumaan rupesin ihmettelemään ulkoa tulevia ääniä.

Meni hetki ennen kuin tajusin sen olevan ukkosen ääni.

Vettä tuli niin hitokseen.

Pyykit toki ulkona.

Naapuri parvekkeellekkin ilmestyi mies, siinä sitten hänen kanssaan porukassa katseltiin, kun ainakin kolme ukkosrintamaa kohtasi.

Melkoinen valoshow.

Pimiitä oli.

03.30 maltoin pistää pään tyynyyn.


Discover more from Piristys

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

12 comments on “Ärrinmurrin keksit väärässä kurkussa”

  1. Jari/matkalla.online

    Tuliko vodkapastassa vodka erikseen? Kun ei näkynyt raaka-aineissa. Helsingissäkin on Mamma Rosa niminen ravintola, josta saa Välimerellistä ruokaa. Pari kertaa on tullut käytyä pizzalla. Aika turre-meininkiä teillä oli tällä kertaa. Vaikka eihän siinä mitään vikaa ole.

    Vastaa
    1. Laura

      Välillä pitää vetää turrena ni muistaa taas mikä on sitä aitoo oikeeta. Vodka on mauste

      Vastaa
  2. Arja Eskelinen

    Kiva päivä tuli laivareissulle näköjään ja ukkonen vasta yöllä. Hyvä!
    Kissakuiskaajalle terkut ja hammastoipumista!
    Lisää Piristyksiä taas, kiitos:)

    Vastaa
  3. Tuikkuli

    Mukavaa kun pääsitte laiva retkelle ja vielä ne delfiinitkin, olen jostain kuullut että kun näkee delfiinin luonnossa se tietää hyvää onnea. Toivottavasti tyttären hammas vaiva helpottunut. Kauniita olivat jälleen kirkot sekä ulkoa että sisältä.

    Vastaa
    1. Laura

      Ai no onnea tässä tatvittaisiin. Ei ole helpottanut nyt on poskipää turvoksissa

      Vastaa
  4. MILLIE

    Olipa tapahtumarikas päivä ja kiva päästä kanssanne laivamatkalle. Mielenkiintoista käydä pikkusaarilla. Hyvä idea, että samat tuolit on käytössä koko matkan ajan. Minusta on tosi ärsyttävää jos esim. bussiretken aikana ihmiset tauon jälkeen menevät uusille paikoille ja joutuu itse siirtymään. Kuvatkin ovat taas kivoja, kiitos ja hyvää jatkoa lomallenne !!!

    Vastaa
    1. Laura

      Joo omat paikat on kyllä hyvät. Illalla kotiin lyhyt oli viikko

      Vastaa
  5. Mikko / Matkalla Missä Milloinkin

    Mahtavalta kuulostanut risteily. Ja ei muuten ollut kallis. Kyllähän noita maisemia ristellenkin kelpaisi katsella. Aikamoinen määrä saaria sulla jo koossa. Upean näköiselta meri näyttää tietty delfiinien näkeminen on aina hienoa.

    Vastaa
    1. Laura

      Oli kyllä. Mukava reissua

      Vastaa
  6. Aija

    Olipas kiva saarihyppely☀️💦🎼

    Vastaa
    1. Laura

      Kyllä oli todella mukava

      Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *