Kaurapuuro, on päivän sana
Tänään on pääsiäisen päätöspäivä eli Analipsi Kreikassa.
Ihmettelinkin kun kaduilla huudeltiin χρόνια πολλά.
Se ei ilmeisesti ole kuitenkaan yleinen vapaapäivä joten kaiken pitäisi toimia normaalisti.
Aamiaiseksi valmistin hedelmäsalaattia jogurtilla.


Naureskelin tytttärelle et hällä on kunno all in clusive voi vaan mennä valmiisee pöytää 😁
Eiliseltä haahuilulta muutama vinkki:
Jos saavut yömyöhään Kosille ja tarvitset syömistä tai kaupassa käyntiä tässä pari hyvää paikkaa:


Noniin ja takaisin perusasioiden äärelle.
Tänään olisi rantsu päivä.
Ekana päivänä jo päätimme minne menismme tämän päivän viettämään.
Ja valinta meni kyllä ihan nappiin.
Kouros beach bar oli valintamme
Heti alkuun kävi selväksi kuinka hyvä palvelu täällä on.
Meidän pyörät pistettiin omistajan toimesta parkkiin ja lukkoon, melkein kädestä pitäen ohjattiin pedeille.
Saimme valita minkä paikan halusimme. Myös katospaikat olisi olleet käytössä.

Olimme ssuunnitelleet lounaan myös tänne.
Ensi alkuun vaan makoilua pedillä.
Tai minun kohalla se nyt mitään makoilua ollu, könötin jos jonkilaisessa asennossa välillä lisäten rasvaa ja välillä hörpäten vettä.
Kovasti kiiinnosti myös kaikki ympärillä tapahtuva, mikä siinä on et pitää olla kärppänä koko ajan.
Meinas jo melkein ruveta ketuttaa oma ihtesä.
Muistuttelin välillä tytärtä et lisää rasvaa ja vettäkin pitäisi juoda..
Joojoo rasvaan rasvaan..Kyllä äiti… Taannutaankohan me 🤣
Toivottavasti seuraavana rupeaisi se vesikin maistumaan kun kerta Fetaki uppos.
No otettiinhan me yhet olusetkin


Nälkähän se 12 aikaa kurkki nurkan takaa.
Koska pedit oli ilmaiset, niin tokihan vastapainona tuotteet maksaa hieman enempi.
Tytär halusi Kyröksen 😉 itse valitsin uuniperunan kastikkeella.
Meinas melkein itku tulla kun maistoin ruokaani.

Voi luoja kuinka hyvää, en oo ikinä syönny näin maistuvaa uuniperunaa. Ihan harmitti etten ottanut kahta, ehkä hinta hieman rajoitti koska ne maksoivat 10e kappale.

Mut pitäähän sitä jättää jotain seuraavallekin käyntikerralle.
Tytären Gyros maistu kuulema kans tosi hyvältä.
Ruuan päälle vilvoittelut meressä.
Ilma auringossa 32c, varjossa 25c, ja vesi 21c.
Kävin eka uimassa hetken, päätin sitten houkutella tyttären myös.
Hän ei tykkää vedestä myöskään tässä muodossa.
Viimeksi Haniassa sain tyttären hiukuteltua mereen reisiä myöten, tänään olisi päästävä pisemmälle.
Vesikin olisi noin 4 astetta lämpimämpää.
Ottihan se aikansa ja tukensa. Myös ulkopuolista kannustusta tarvittiin.
Ja näin vaan se onnistu ja vedessä oltiin olkapäitä myöten.

Ens vuodeksi sit laitetaan tavoitteeks kaulaa myöten, eikös?

Uinnin jälkeen oli ihana päästä petille pötkölleen.
4,5 tuntia rannalla.. Niin kauan kesti päästä sellaiseen tilanteeseen, että torkahdin hetkeksi.
Keho halusi rauhoittua, hermosto ei. Ihme sätkyjä ympäri vartaloo, sit pääsin sellaiseen valveilla olevaan uneen. Kuulin kaiken, aistin kaiken ehkä kuorsasinkin kevyesti hieman, silti olin koko ajan tietoinen kaikesta mitä ympärillä tapahtuu.
Olen ehkä ollu viimeksii näin rentoutuneen jollain Kreetan reissulla vuonna 2021, muutamama vuosi siis vierähtänyt.
Tokihan se ”uni” jäin noin vartiksi kun oli aika lähteä.
Ehkä ens elämässä sit vois miettii lepoo.
Hintaa tälle huville tuli 38e. Kolme olutta, Gyros vesi, lasi viiniä ja uuniperuna. Ois voinu olla kalliimpaakin.
Matkalla hotellille nappasimme lähikaupasta jäätelöt. Spekuloos on 10x parempaa ku Biscoff

Lähimarkettia pyörittää nuorempi mies, jonka isä on häntä tuuraamassa. Tää kauppa on joskus ollut isän. Nythän välillä harrastelee täällä. Töikseen hän on oikeasti hävittäjälentäjä. (ehkä ollut joskus?) ja tällä hetkellä asuu Australiassa.
Hauska tyyppi, hänen kanssaan vois jutustella enempikin.
Jätskin jälkeen suihkuun.
Ihmettelin voimakasta etikan hajua vessassa ja nopeasti paikansinkin lähteen.
Täällä on tiivistetty saumoja silikonilla.
No tämäpä hauskaa ku olis ollu kiva pestä ihtensä.
Silikoni ei varmaan ollu kuivaa ja edellisiä roippeitakaan ei oltu siivottu lattialta

Kävin kysäsee respasta asiaa ja siellä olevan naisen mielestä on ok käyttää suihkua.
Suihkun jälkeen siirryttiin allasbaariin katsomaan jääkiekkoa ja otettiin hyvin iloiset Frappet.


Meillä on ihan paras baarimikko täällä.
Ollaan hänen kanssaa juteltu ummet ja lammet.

Siinä ottelua katsellessa kävi myös minua morjestamassa suomalaisnainen, hän oli tunnistanut ja päättänyt tulla sanoo heipat.
Vaihdettiin siinä lomankulusta muutama sananen.
Hauskoja kohtaamisia.

Tänään oli myös piirakkapäivä.
Kävelimme keskustaan Mama Rosa nimiseen paikkaan.
Aluksi näytti hieman täydeltä, silti meille järjestyi pöytä.
Listalta olisi voinut syödä vaikka mitä. Tämä olisi mieheni mieleen, koska pasta-annokset näytti täydellisiltä. 💙💙
Samaa voi sanoa myös pizzoista. Täydellisen näköiset ja täydellisen makuiset.
Tämä menee yhdeksi parhaimmista pizzoista mitä olen koskaan syönnyt.

Matkalla takas hotellille rapsuteltiin taas kissoja.



Allasbaarissa pysähdyttiin vielä moikkaamassa Kostasta.

Hänellä oli nimipäivä ja sitä oli juhlistamassa muutama hänen kollega kaveri.
Ruvettiin siinä sitten jutustelemaan erinäisistä asioista.
Tämä toinen näistä Kostaksen (tai kai tää oikeasti sanottaisin Kostan kaveri?) kavereista oli tutustunut eri maiden viinoihin ja kertoi meille saaneensa vinkin kuinka tehdään Kiljua, hän oli jopa onnistunut siinä.
Olipa kyllä hämmentävää, nauroimme vedet silmissä niin että saimme yöportieerin taas paikalle mulkoilemaan meitä.
Lähtiessä tämä samaInen kilju kaveri morjesti meitä, nosti kätensä ylös ja huusi: KAURAPUURO, suomeksi. (kaurapouro varmaan kreikkalaisittain koska ou ääntyy u:ksi)
Ei luoja se sai aikaan uuden naurukohtauksen.
Uskalsi hän kysyä mitä oli juuri sanonut 🤣🤣
Sehän kyl voi kuulostaa joltain illan toivotukselta.
Et jos kuulette et joku huutelee kaurapuuroo jossain ni tiiätte mitä se tarkoittaa.
Jo toisen kerran yöportieeri tuli sanomaan Kostakselle jotain. Siin vaihees totesin et parempi mennä maate ettei saada nauramisen takia porttikieltoo.
Discover more from Piristys
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Tuikkuli
Olipa mukava aamun Piristys. Siellä keli kohdallaan, täällä + 13 ja vettä ilmassa. Leppoisa päivä teillä taas näytti olevan. Onko tyttärellä joku tietty syy kaihtaa vettä eri muodoissa?
Pizzat olisivat maistuneet minullekkin. Mukavaa päivää sinne.
Laura
Oli kiva päivä tytär ei vaan tykkää vedestä ylipäätänsä. En tiedä sen parempaa syytä.
Arja Eskelinen
Seuraavalla uintikerralla jo pitää kastua kokonaan:)
Piirakat näyttikin herkullisilta ja aapupala terveelliseltä. Kyllä lapsen kelpaa.
Kiva Piristys taas, kiitos.
Hyvää päivän jatkoa!
Laura
Samaa sanoin et kokonaan ens kerralla
Jari/matkalla.online
Oliko tämän reissun ensimmäinen piirakkapäivä? Vai onko minulla jäänyt lukematta joku postaus. Hienoa, että rentous alkaa löytymään. Lämpö ja ranta ovat juuri sitä varten.
Laura
Nyt vasta eka piirakka 😔 mutta täydellinen sellainen 🥰🥰
Katri M
Olipas teillä kivan leppoisa päivä. Ruoat näyttivät hyviltä ja drinkit juotavan näköisiltä. Mukavaa oerjantsi iltaa twille.😃❤️
Mikko / Matkalla Missä Milloinkin
Kuulostaapa mahtavalta tuo Kouros beach barin palvelu ja mukava paikka varmaan muutenkin. Ja jopas näytti hyvältä tuo uuniperuna. En itsekään yleisesti uunperunasta välitä, mutta tuo epäilemättä maistuisi.
Laura
Täällä perunat ovat ihan omaa luokkaansa
Aija
Sanat ei riitä tarinasta kertomaan.. kilju ja kaurapuuro😂😂😂
Laura
😁🤣🤣