Kos soikoon

Menipäs 13 päivää nopeaan.

Mies lähti sunnuntaina työmatkalle, joten oli hyvä pakata omat laukut seuraavalle reissulle ja lähteä matkaan.

Reissu alkoi lupaavasti, kun paikallisessa kaupassa eväitä hakiessa, minut bongasi nainen joka varovasti kysyi että oletko Laura. Hän on kuulema lukenut juttujani ja seuraillut.

Kiva kun ihmiset tunnistaa. Lupasin auttaa jos vinkkejä kaipaa joskus.

En jaksanu ees vaihtaa laukkuja samoilla mennää yks vaan vähempi
Iloiset reissaajat

Autolla juna-asemalle ja auto jäi siihen. Mies voi sitten tullessaan sen napata. Kätevää.

Junassa on tunnelmaa

Otettiin juna vaihdolla Tampereelta, en tiedä mikä siinä on, että jännitän junan vaihtoa. Nytkin oli aikaa vaihtoon 10 min ja se on ihan riittävä.. Muistiksi ensi kerralle.

Nopea vaihto

Tikkurilassa pois junasta ja syömään. Aikaa oli ruhtinaalisesti sillä lento lähtee illalla vasta seiskalta.

Taco bell

Tikkurilasta otettin Bolt kentälle, koska se tuli halvemmaksi kahdelta kuin juna.. Aika älytöntä.

Bolt kyyti

Sujuvasti oltiin kentällä.

Laukut bag droppiin ja turvatarkastukseen.

Siellä oli yllättävän pitkät jonot. Näytti johtuvan käsipakaasien tarkastuksista. Itellä ei laukku tällä kertaa joutunut syyniin.

Ehotin tyttärelle kyytiä tälläisella ku en oo koskaan päässy työntelee. Ei kuulema tällä kertaa 🤣
Hieno Kyrö esittely

Terassille lähtö juomille.

Lähtödrinksut

Portin 30 jälkee, oli tapahtunut muutosta. Löyty Lindexiä, partio-aittaa ja ärrää.

Mut ärräl ei voinu tehä enää veikkausta. Missään kuulema tällä puolen ei voinu.

Uudistettua aluetta.. Mutta lattia pysyy.
Kelpaisko hernari?

Jostakin kumman syystä iski vielä nälkä joten olihan se otettava hodarit.

Hiukopalaa

Tovi oottelua portilla ja oltiinkin jo koneessa

Hetki viel

Ilmaan päästiin hieman myöhässä aikataulusta

Kone oottelee
Matkaan

Olin tilannut meille pullon shampanjaa koneeseen loman kunniaksi, sen sijaan tilaamani tax free ostokset eivät saapuneet.

Tää kaato operaatio oli ihan oma esityksensä 😁
Jamas

Matka meni kyllä rattoisasti, kirjaa kerkesin kuuntelemaan viis minuuttia.

Arpajuttuja
Ja voittohommia
Kohta kohteessa
Perillä.. Vauhdikas kuva 🤣🤣
Kenttää

Eka laukku tuli mallikkaasti ensimmäisen 10 joukossa. Toka laukku sitten olikin varmaan viimeisten 10 joukossa, kumma homma kun samaan aikaan kuitenkin ne lastattiin koneeseen

Meille oli kyyti varattuna valmiiksi, se meni kyllä tiukille koska kuski odottaa 45 min lennon laskeutumisesta.

Onneksi kuski löytyi kentän ovilta.

Ei päästy heti matkaan, oli tapahtunut joku kolari ilmeisesti ja heiltä oli yksi auto pois pelistä, joten joutuisimme jakamaan auton kolmen muun ihmisen kanssa.

Kuski kyllä varmisti olisiko se ongelma, meitä sellainen ei haitannut.

Kyydissä

Puolisen tuntia ja oltiin perilllä Kosin kaupungissa.

Kyselin ennen kentältä lähtöä onko mikään paikka auk, jotta saisimme vettä ja mahdollisesti jotain hiukopalaa.

Kuskin mielestä kannattaisi ottaa varman päälle ja ostaa kentältä tarvittavat. Näin tein.

Perillä kuitenkin huomasimme, että hotellin baari olisi vielä auki.

Angela apartments

Nopeasti sisälle tsekkaus ja illan vikoille virvokkeille.

Hotellin aulaa
Eka makkari
Toka makkari
Täältä löytyi myös biljardipöytä
Illan vikat

Törmäsimme baarissa yhteen ihmiseen, joka oli tuttu erinäisistä Facebook ryhmistä. Tunnistimme toisemme nimien perusteella.

Saatiin muutamat hyvät vinkit tältä tyypiltä.

Olipas hauska sattuma.

Takaisin huoneessa rupesin purkamaan laukkua.

Ilmeisemmin laukun pitkälle odottelulle selvisi syy.

Jännä homma

Laukun päälimmäiseksi oli nostettu veitsi.

Laukku oli muutenkin kollattu läpi alushousupusseja myöten, erikoinen homma.

Pikkasen pitkä päivä takana, unta ei tarvinnut kauaa oottaa.

Musta tuntuu et olin ihan liian pitkään pois Kreikasta.

Ihana olla täällä taas. 💙🇬🇷


Discover more from Piristys

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

22 comments on “Kos soikoon”

  1. Petri

    Upeaa.
    Kos on se paikka, jonne palaan aina uudelleen ja uudelleen.

    Nauti minunkin puolestani.

    Vastaa
    1. Laura

      Kiitos minä nautin. Tähän mennessä ainakin vaikuttaa hyvältä.

      Vastaa
  2. EK

    Onko pitkä reissu? Mikä hotelli? Kos on kiva paikka, paljon nähtävää. Tigakissa on hienot rannat jos sellaisen päivän haluaa tehdä.

    Vastaa
    1. Laura

      Ei oo ku viikko. Angela apartments tässä keskustassa.

      Vastaa
  3. Esko

    Terveys turvallista matkaa ja naattikkee.🇬🇷🌞

    Vastaa
    1. Laura

      Kiitokset. Nautitaan

      Vastaa
  4. Katri M.

    Hyvin on alkanut teidän reissu. 😃 Kos on kiva paikka. Kiitos kuvista ja kerronnasta.❤️

    Vastaa
    1. Laura

      Kiitos ❤️

      Vastaa
  5. Mikko / Matkalla Missä Milloinkin

    Paljonko maksoi Bolt kentälle? Onhan se tosiaan älytöntä, että on edullisempi kuin juna. Mutta eipä näköjään mennyt kauaa, kun jälleen pääsit reissuun – hyvä niin!

    Vastaa
    1. Laura

      6.20e kahelta

      Vastaa
  6. Tuikkuli

    Varmastikin mukava lomailla tyttären kanssa, nauttikaa. Oletko aiemmin käynyt Kosilla? Itse kävin siellä joskus 80-90 lukujen taitteilla ja muistaakseni se oli suht rauhallinen paikka. Pyöräiltyä siellä tuli paljon. Ihanaa viikkoa teille molemmille.

    Vastaa
    1. Laura

      Lento ollut ainoastaa kosille. Kiitos me nautimme

      Vastaa
  7. Katriina Hulkko

    Ihanaa päästä taas teidän kanssa reissuun ja vielä Kosille, meidän häämatka paikka ❤️ pyöräiltiin paljon….Minulla oli suojelusenkeli mukana, matkan jälkeen tehtiin 6 suonen ohitusleikkaus.

    Vastaa
    1. Laura

      Ohjoh. Melkoinen operaatio. Me oltii häämatkalla kalymnoksella 💙

      Vastaa
  8. Pirjo

    Mieleeni pälähti oma Kosin reissu vuosikymmeniä sitten. Nukuin pommiin niin että Lahdesta kentälle ajava bussi lähti nnenän edestä. Koitin hikisenä tukka imekkeillä liftata, ei tärpännyt. Mutta sitten hoksasin bussin, jonka reitti hipaisee Vantaata ja kuski neuvoi, miten jatkan lentokentälle . Ehdin nippa nappa. Ja lento lähti 2 tuntia myöhässä!
    Kahden lomaviikon jälkeen selvisi, että matkatoimisto meni konkkaan ja me olimme viimeiset, jotka lennätettiin vielä kotiin. Huh. Yksin matkustavalle oli aika jännää. Muutenkin reissu oli tapahtumarikas. Olipa kaksi erilaista kämppistäkin, kun yksin matkustaja oli ns.naispaikalla!

    Vastaa
    1. Laura

      No olipas siinä seikkailua kerrakseen 😵

      Vastaa
  9. Arja Eskelinen

    Ihanaa Koslomaa Teille!
    Saa nähdä, tunnistanko mitään paikkoja kuvistasi, joita oottelen ja Piristyksiä.

    Vastaa
    1. Laura

      Minäpä laitan kuvia tulemaan niin voit katsella tunnistaako

      Vastaa
  10. Anne Näyhä- Nieminen

    Kiva menomatkan ja ’ kotiutumisen’ juttu🧿.
    Ei kun kuvia kaikkialta.
    Käyty Kosilla kahdesti ja Kosilta Rhodokselle ja Kalymnokselle.
    Ette halua tietää mitä tapahtui Rhodoksella…
    ette kuitenkaan uskoisi🤣.

    Vastaa
    1. Laura

      Ehdottomasti haluan kuulla tämän tarinan 😁😁

      Vastaa
  11. Aija

    Oi, Kos❤️Oli meille mukava kokemus. Nyt on aikaa lukea kaikki tarinat☀️🎼

    Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *